Medytacja

Mindfulness – jak zacząć trening uważności? Kompletny przewodnik

Mindfulness medytacja prowadzona przez młodą kobietę o jasnych włosach na trawie

Mindfulness to rodzaj medytacji, która polega na byciu w pełni świadomym i przytomnym przez cały czas. Uczy, jak żyć w chwili obecnej zamiast martwić się o przeszłe doświadczenia lub przyszłe obawy. To pomoże Ci być wdzięcznym za to, co masz i przestać martwić się o rzeczy, które nie mają znaczenia w dłuższej perspektywie. Oto kompletny przewodnik, dla których mindfulness może właśnie poprawić jakość Twojego życia!

Czym jest medytacja mindfulness?

Medytacja Mindfulness jest formą medytacji, która podąża za buddyjską tradycją. Jednym z głównych celów w medytacji mindfulness jest nauczenie cię, jak żyć w chwili obecnej. Być szczęśliwym z tym, co masz, zamiast zawsze dążyć do czegoś innego.

Nigdy nie znałam jak zły jest mój “teraźniejszy stan” przed tym jak zaczęłam medytować. Znajdowałam czas by myśleć co robić gdy byłam w domu, jak dużo przede mną praca przed końcem dnia lub czy pada deszcz.

Po prostu nie mogłam skupić się na niczym innym, jak tylko na natłoku myśli. Które sprawiały, że czułam się tak, jakbym nie mogła oddychać. Dopiero gdy ktoś polecił mi medytację, zdałam sobie sprawę, że wszystkie te myśli zatykający mój umysł i utrzymujący ja od cieszenia się teraźniejszością.

medytacja mindfulness prowadzona przez kobietę w sali na różowej macie

Jak praktykować medytację mindfulness?

Wystarczy podjąć kilka kroków, by zacząć praktykować medytację mindfulness. Najpierw znajdź ciche miejsce, gdzie nic nie będzie ci przeszkadzać przez cały czas trwania medytacji. Należy również nosić wygodne ubrania, które pozwalają siedzieć lub leżeć bez żadnych zakłóceń, takich jak swędzące ubrania lub ciasne pasy.

Ważne jest, aby upewnić się, że twój brzuch może poruszać się łatwo bez przeszkód przez cokolwiek. Tak abyś nie czuł się niewygodnie podczas całej sesji praktyki. Gdy już znajdziesz swoje idealne środowisko, usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem. Ale nie sztywno, zamknij oczy, jeśli to możliwe, a następnie skup się na powolnym wdechu przez nos i wydechu przez usta, aż wszystkie myśli odpłyną i poczujesz się swobodnie i zrelaksowany.

Jak sprawić, by medytacja stała się nawykiem?

Medytacja rano jest wyjątkowo dobra, ponieważ ustawia ton dla Twojego dnia. Jeśli jednak poranki nie działają dla ciebie lub jeśli po prostu nie są opcją. Wtedy znalezienie innego czasu w ciągu dnia może być również korzystne, o ile jest to zgodne z codzienną rutyną.

Jeśli wstawanie wcześniej niż zwykle też nie jest opcją, wtedy medytuj tuż przed snem. Medytacja pozwala odmładzać Twój umysł i ciało i relaksować się tak, że zasypiasz łatwo i budzisz się odświeżony i gotowy, aby osiągnąć wszystkie swoje cele.

To ćwiczenie relaksacyjne pozwala twojemu umysłowi i ciału odmłodnieć i zrelaksować się tak, że ty zasypiasz łatwo i budzisz się odświeżony i gotowy dokonywać wszystkie Twoje cele.

Korzyści płynące z medytacji mindfulness

Mindfulness medytacja ma wiele korzyści na fizycznych, umysłowych i emocjonalnych poziomach. Jako przykład, praktykowanie medytacji mindfulness regularnie może mieć poważnie pozytywne skutki dla układu krążenia. Zwiększając zmienność rytmu serca tak, że jesteś mniej zestresowany ogólnie. Wykazano również, że medytacja mindfulness obniża ciśnienie krwi, obniża poziom kortyzolu (co oznacza mniej stresu), poprawia jakość snu. Zwiększa retencję pamięci, wzmacnia funkcje odpornościowe, obniża poziom lęku, zmniejsza depresję. Obniża wrażliwość na ból poprzez uwalnianie endorfin, zwiększa świadomość bodźców środowiskowych wokół ciebie. Zamiast skupiać się wyłącznie na wewnętrznych myślach lub zachowaniach. To może nawet pomóc z nadużywaniem substancji i na problemy z uzależnieniami.

Jak używać mindfulness medytację w Twoim codziennym życiu?

Medytacja nawet tylko kilka minut każdego dnia może pomóc Ci zachować koncentrację i spokój przez cały dzień. Pozwalając Ci obsługiwać wszystko, co przychodzi na swój sposób bez przytłoczenia. Medytacja zapewnia jasność, dzięki czemu jesteś w stanie reagować. Stajesz się świadomy swoich myśli i impulsów przed działaniem na nich. Co zapobiega impulsywnym decyzjom podejmowanym w stresie lub pod presją, które kontrolują Twoje działania.

Medytacja Mindfulness pomaga stworzyć równowagę w stanie emocjonalnym, dzięki czemu nie rządzą już tobą przelotne uczucia. Pozwala przynieść pozytywne emocje z powrotem do ostrości tak, że nie dryfują z dala od stresujących uczuć lub jakichkolwiek innych wpływów zewnętrznych. Z tego powodu, medytacja mindfulness jest używana jako potężne narzędzie w wielu planach leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego.

Jeśli często praktykujesz medytację, Twoje wyniki będę lepsze. Ale nawet kilka minut na dzień może pomagać ulepszać Twój umysłowy i fizyczny dobrostan.

świeca sojowa w medytacji mindfulness w kolorze brązowym

Medytacja mindfulness w 5 krokach

Jeśli jesteś gotowy, aby zacząć od medytacji mindfulness, oto kilka wskazówek dotyczących przygotowania się:

  1. Upewnij się, że jesteś w cichym miejscu, gdzie możesz siedzieć przez 30 minut bez przerwy lub rozproszenia. Powinieneś również upewnić się, że pokój jest wystarczająco ciepły, abyś czuł się komfortowo.
  2. Przyjmij wygodną pozycję, w której możesz usiąść prosto, opierając się plecami o krzesło. Możesz skrzyżować nogi lub położyć je wygodnie na podłodze przed sobą. Upewnij się jednak, że krzyżując nogi, nie skręcisz dolnego odcinka kręgosłupa w jedną stronę, przekraczając zbytnio linię środkową.
  3. Dobrze jest mieć zamknięte oczy po przyjęciu pozycji, ponieważ pomoże to w zrelaksowaniu się. Jeżeli zamknięcie oczu utrudnia ci czuwanie, możesz je otworzyć po przyjęciu pozycji.
  4. Teraz powinieneś skupić się na swoim oddechu. Zwróć uwagę nie tylko na to, jak głęboki i szybki jest każdy oddech, ale także na wszelkie dźwięki związane z oddychaniem lub nawet z życiem (bicie serca, burczenie w brzuchu, itp.)
  5. Przenieś swoją uwagę na świat zewnętrzny i to, jak się w nim czujesz. Pamiętaj, że nie powinieneś oceniać niczego jako dobre lub złe, powinieneś po prostu pozwolić swoim zmysłom wchłonąć wszystko wokół ciebie.
  6. Jeżeli myśli pojawiają się podczas praktyki medytacyjnej, nie walcz z nimi. Po prostu uznaj każdą myśl, jak przychodzi i pozwól jej odpłynąć. Abyś mógł wrócić do skupiania się na oddechu lub na tym, co jeszcze jest ważne w danym momencie

To jest OK, aby otworzyć oczy, jeśli czujesz się senny i potrzebujesz szybkiej przerwy od medytacji na chwilę. Pamiętaj jednak, że celem medytacji mindfulness jest pomoc ludziom w nauczeniu się. Jak skupić się na jednej rzeczy w danym momencie i zrelaksować się bez rozpraszania się codziennymi czynnościami lub doznaniami.

Jak często praktykować trening uważności?

Możesz praktykować trening uważności 5 minut każdego dnia, ale powinieneś spróbować zwiększyć swój czas, jeśli to możliwe. Jeśli jest to zbyt trudne na początku , można zacząć od 2 lub 3 minut i pracować w górę. Na początku możesz potrzebować więcej czasu, ponieważ zajmie to trochę czasu, zanim twój umysł i ciało zrelaksują się na tyle, abyś mógł wejść w stan medytacji.

Kiedy poczujesz, że jesteś gotowy, aby przejść od medytacji mindfulness, rozważ spróbowanie różnych form jogi. Joga wymaga codziennej praktyki, podobnie jak medytacja mindfulness, ale pomoże ci również poprawić nastrój, tak abyś mógł wrócić do rzeczywistości po medytacji.

trening uważności prowadzony przez mężczyznę na macie

Dlaczego powinieneś spróbować treningu uważności już dziś?

Trudno jest znaleźć szczęście w świecie, w którym jesteśmy nieustannie bombardowani obrazami dóbr luksusowych na mediach społecznościowych. Ale co, jeśli coś tak prostego jak siedzenie na krześle przez 30 minut dziennie może sprawić, że będziesz bardziej zadowolony? Trening uważności jest jedną z najbardziej popularnych form, ponieważ uczy życia w chwili obecnej poprzez skupienie się na oddechu lub liczeniu Twoich wydechów.

W świecie, w którym ciągle mówi się nam, żebyśmy dążyli do czegoś więcej, kupowali więcej i robili więcej. Abyśmy mogli mieć lepsze życie, wielu z nas zmaga się z uczuciem niezadowolenia. Trening uważności może pomagać ciebie łączyć z Twoim prawdziwym ja i uwalniać tamte uczucia tak, że ty możesz żyć szczęśliwszym życiem.

Prowadź dziennik dobrych chwil

Kiedy skończysz praktykować medytację mindfulness, znajdź dziennik lub notatnik, który może być używany do śledzenia wszystkich pozytywnych rzeczy. Które dzieją się w ciągu dnia – bez względu na to, jak małe mogą się wydawać. Każdej nocy przed snem wybierz jedną rzecz, która się udała w ciągu dnia i napisz, dlaczego sprawiła Ci radość. Śledząc te dobre momenty na papierze, będziesz przypominać sobie, aby doceniać to, co Cię otacza każdego dnia, ponieważ jeśli nie masz nic miłego do powiedzenia o czymś, to nie mów nic w ogóle. Więc pamiętaj, aby cieszyć się każdy moment w Twoim życiu i dążyć być szczęśliwy. Praktykując medytację mindfulness każdego dnia, nie minie wiele czasu, aż zaczniesz szukać dobra we wszystkim, co Cię otacza.

Świece sojowe w medytacji Mindfulness

Delikatne zapalanie świecy sojowej jest doskonałym sposobem na rozpoczęcie praktyki medytacyjnej. Akt zapalania świec sojowych może pomóc Ci zwolnić, skupić się na jednej rzeczy na raz i osiągnąć mindfulness. Inną świetną opcją jest sadzenie kwiatów w ogrodzie, co, jak udowodniono, zmniejsza poziom stresu poprzez uwalnianie endorfin.

Uważaj, aby nie przesadzić z żadną aktywnością, która promuje spokój lub mindfulness. Na przykład ćwiczenie jogi więcej niż dwa razy w tygodniu może podrażnić umysł. W takim przypadku lepiej jest przerwać praktykę na kilka tygodni, a następnie wznowić ją po pewnym czasie przerwy od ćwiczeń. Alternatywnie, wybierz inne zajęcia, które promują te same uczucia spokoju i szczęścia, nie stając się przy tym zbytnio podekscytowany..

Eksperci zgadzają się, że praktykowanie medytacji mindfulness przez zaledwie kilka minut każdego dnia może przynieść wielkie korzyści w życiu danej osoby. Pomoże im to myśleć jaśniej, łatwiej się zrelaksować i nauczyć się kochać bycie w chwili obecnej. Zamiast martwić się o przyszłość lub doświadczać żalu z powodu przeszłości.

Medytacja Mindfulness: Droga do szczęścia

Każdy chce być szczęśliwy, ale często nie wiemy jak. Możemy zostać zepchnięci na boczny tor przez sposób, w jaki społeczeństwo każe nam żyć i skończyć goniąc za czymś. Co nawet nie czyni nas szczęśliwymi na pierwszym miejscu. Dlatego właśnie wiele osób zwróciło się ku medytacji mindfulness jako sposobowi na odzyskanie poczucia własnej wartości i ponowne zdefiniowanie tego, co szczęście oznacza dla nich.

Wierzcie lub nie, ale medytacja mindfulness jest trudniejsza niż się wydaje, zwłaszcza gdy jesteś w niej nowy. Ale kiedy już przyzwyczaisz się do tego sposobu myślenia. Życie w chwili obecnej stanie się bez wysiłku, ponieważ wszystkie twoje zmartwienia odejdą. W ten sposób upewniał się że gdy ty znajdujesz spokojną przestrzeń dokąd nikt no przeszkadza ciebie dla 15 minut przynajmniej. Relaksuje i praktykuje mindfulness medytację przed wstawać. Jeżeli to czuje dziwnego dla ciebie wtedy właśnie bierze małych kroczki w mindfulness mediation skupiać na jeden rzeczy na czasie until w końcu wszystkie twoje myśli odchodzą. Może to zająć trochę czasu, ale medytacja mindfulness jest naprawdę satysfakcjonująca, kiedy się ją dobrze wykonuje. To pomoże ci żyć w chwili obecnej i docenić wszystko wokół ciebie bardziej w pełni.

powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.