Olejki

15 najlepszych sposobów na relaks każdego dnia

relaks z herbatą i książką

Nie jest tajemnicą, że żyjemy w stresującym świecie. Jesteśmy nieustannie bombardowani wiadomościami, które mówią nam, że mamy być bardziej produktywni. Robić lepiej i kupować ten lub inny produkt, abyśmy mogli mieć idealne życie. Łatwo jest, aby wszystkie te komunikaty odbiły się na naszym samopoczuciu psychicznym. Ale wcale nie musi tak być! Poniżej przedstawiamy 15 najlepszych sposobów na relaks, dzięki którym poczujesz się lepiej każdego dnia poświęcając zaledwie kilka minut swojego czasu. Poczujesz się odświeżony i gotowy na wszystko!

Wybierz się na spacer na zewnątrz

Świeże powietrze pomoże Ci oczyścić umysł i przemyśleć pewne sprawy. Każdego dnia wyjdź na zewnątrz. Nie musisz chodzić na piesze wycieczki czy organizować skomplikowanego pikniku, aby zaczerpnąć świeżego powietrza. Zwłaszcza jeśli pogoda nie jest po Twojej stronie (co zdarza się częściej zimą :). Zwyczajne otwarcie okna po przebudzeniu pomaga zachować relaks, od łagodzenia stresu. Więc spróbuj tego przez co najmniej godzinę dziennie – nawet poświęcenie czasu na cieszenie się naturą podczas załatwiania spraw może zrobić różnicę! Samo myślenie o byciu w pobliżu drzew i trawy zostało wykazane w wielu badaniach. Które obniżają poziom kortyzolu, co może pomóc z niepokojem i stresem.

relaks w saunie młodej kobiety w białym ręczniku

Rób coś, co sprawia, że jesteś szczęśliwy

Znajdź czas na działania, które kochasz, nawet jeśli jest to tylko raz na jakiś czas. Wyznacz sobie czas “dla siebie” każdego dnia. Najlepszym sposobem na relaks jest dbanie o siebie, koncentrowanie się na tym, co sprawia, że JESTEŚ szczęśliwy, zamiast ciągłego martwienia się o innych! Czy jest to oglądanie odcinka pełnego uroczych filmów o zwierzętach po obiedzie, czytanie książki przed snem. Podejmij małe kroki w swojej codziennej rutynie, które pomogą Ci poczuć się dobrze ze sobą. Zamiast stawiać wszystkich innych na pierwszym miejscu w każdym momencie. Może to również obejmować takie rzeczy jak znalezienie sposobów na zarobienie dodatkowych pieniędzy online, jeśli to konieczne. Więc możesz mieć pieniądze, aby wydać na siebie, a nawet szukając nowej pracy.

Relaks z olejkami eterycznymi i świecami sojowymi

Olejki eteryczne są naturalnie występującymi związkami aromatycznymi, które można znaleźć w niektórych drzewach, krzewach, kwiatach, korzeniach. Mogą prowadzić do wszystkiego, od relaksu i spokoju aż do uśmierzania bólu, gdy są stosowane miejscowo. Istnieją setki różnych rodzajów olejków eterycznych, które zapewniają indywidualne korzyści dzięki inhalacji przez dyfuzory. Takie jak olejek lawendowy (relaksujący), olejek kadzidłowy (uspokajający), trawa cytrynowa, olejek eteryczny (dodający energii i podnoszący na duchu). Możesz nawet dodać kilka kropel swojego ulubionego olejku eterycznego do kąpieli od czasu do czasu. Upewnij się tylko, że zmieszasz go najpierw z solą Epsom lub sodą oczyszczoną! Naturalne świece sojowe również posiadają olejki eteryczne. Warto z nich korzystać przy relaksacji.

Zapewnij sobie zdrowe posiłki każdego dnia

Zrównoważona dieta pełna owoców, warzyw, ziaren, źródeł białka takich jak fasola/orzechy/nasiona itp., dobre tłuszcze (oliwa z oliwek z awokado). Czysta woda są kluczowe do czystej, promiennej skóry. Jedz zdrową żywność przez cały dzień (zwłaszcza śniadanie). Zamiast w pośpiechu wychodzić z domu i chwytać to, co jako pierwsze znajdziemy w biurowym pokoju na przerwę. Spakujmy pożywną przekąskę by jeść w drodze do pracy, abyś mógł pozostać skupiony przez cały dzień. Nie oznacza to, że jedzenie śmieciowego jedzenia jest poza granicami. Oznacza to tylko, że upewnienie się, że traktujesz siebie z jakimś białkiem, błonnikiem i zdrowymi tłuszczami. Przy każdym posiłku pomaga we wszystkim, od poprawy utraty pamięci związanej ze starzeniem się do zachęty do utraty wagi.

Zrób sobie przerwę od mediów społecznościowych

Może się wydawać, że to łatwy sposób na połączenie się z przyjaciółmi i rodziną, ale często jest to po prostu kolejne źródło stresu, o którym nawet nie wiedziałeś. Dopóki twoja głowa nie wypełni się polityką lub przygnębiającymi wiadomościami zamiast szczęśliwymi postami od bliskich. Spróbuj przejść zimny prysznic na aplikacjach typu Facebook, Instagram, Snapchat. Usuwając wszystkie aplikacje z urządzeń przez tydzień, jeśli to konieczne, a następnie powoli łagodząc z powrotem w jak zauważyć. Jak bardzo mniej zestresowany (i szczęśliwszy) czujesz się bez nich! Jeśli te platformy są potrzebne tylko do celów służbowych (np. ci, którzy używają Facebook, aby promować swój biznes lub blog). Spróbuj wyznaczyć konkretną porę dnia, w której będziesz je sprawdzać. Przykładowo między południem a trzecią po południu, aby nie kolidowały z Twoim życiem osobistym.

Każdego wieczora przed snem weź ciepłą kąpiel

Nawet jeśli nie masz czasu na nic innego, dodanie olejków aromaterapeutycznych (takich jak ten olejek lawendowy), soli Epsom i zapalenie zapachowych świec sojowych pomaga zrelaksować się ciału. Ponieważ oba składniki pomagają we wszystkim, od łagodzenia stresu i niepokoju, ponieważ działają kojąco na skórę i zachęcają do snu. Jeśli to możliwe, nawet spróbuj zainwestować w dyfuzor olejków eterycznych do łazienki lub sypialni. Abyś mógł zrobić sobie kilka relaksujących zapachów o każdej porze dnia – to naprawdę się przyda, kiedy po prostu potrzebujesz kilku minut sam!

relaks młodej kobiety nad wodą w czerwonej sukience

Zrób coś miłego każdego dnia, nie oczekując niczego w zamian

Podczas gdy wszyscy jesteśmy uczeni, aby zwracać uwagę na numer jeden przez całe nasze życie, praktykowanie aktów życzliwości może sprawić, że poczujemy się szczęśliwsi niż po prostu dbanie o siebie, jak podczas praktyki medytacyjnej powyżej. Czy to gdzie musisz postawić siebie na pierwszym miejscu? Dbanie o własne potrzeby jest bardzo ważne, ale upewnienie się, że wszyscy wokół Ciebie są szczęśliwi i czują się komfortowo, również nie powinno być ignorowane!

Raz na jakiś czas zorganizuj sobie “dzień domowego spa”

To tak proste, jak zebranie wszystkiego, czego potrzebujesz:

  • plasterków ogórka pod oczy,
  • maseczki na twarz,
  • kąpieli stóp,
  • kąpieli z bąbelkami,
  • odtworzenie muzyki, która pomoże Ci się zrelaksować,
  • zapalenie świec sojowych w całym pokoju
  • zrelaksowanie się podczas słuchania łagodnych dźwięków otoczenia dzięki filmom na YouTube
  • Możesz również wziąć książkę lub czasopismo do czytania, ale nie zapomnij o poświęceniu czasu dla siebie!
relaks na basenie młodej kobiety w kapeluszu

Relaks dla Ciebie – oddychaj głęboko

Ten krok jest prosty, ale jest to również jeden z najważniejszych sposobów na relaks: po prostu koncentrując się na oddychaniu przez kilka minut każdego dnia (nawet jeśli tylko raz w tygodniu!), dajemy sobie szansę na przewartościowanie tego, co dzieje się w naszym życiu od czasu do czasu – co pomaga nam skuteczniej radzić sobie ze stresem. Nawet tylko trzy głębokie oddechy dziennie pomogą obniżyć poziom kortyzolu, więc spróbuj praktykować ten codzienny nawyk już teraz. Nawet jeśli prawdopodobnie już czujesz się lepiej z powodu swoich nadchodzących planów na weekend! W końcu, kto nie chce, aby weekendy wolne od pracy czy szkoły?

Dodaj więcej roślin do swojej przestrzeni

W badaniach przeprowadzonych przez NASA wykazano, że rośliny domowe mogą pomóc poprawić jakość powietrza w bardzo zanieczyszczonym środowisku, takim jak wnętrze samolotu podczas podróży na dużych wysokościach! Rośliny oczyszczają powietrze i dotleniają pomieszczenie, jednocześnie zapewniając estetyczne tło, gdy czytasz lub uczysz się (lub nawet po prostu przewijasz strony na mediach społecznościowych). Zawsze możesz znaleźć dobrą roślinę dla swojej przestrzeni w lokalnym centrum ogrodniczym lub nawet w Internecie.

Rób pięciominutowe przerwy co godzinę

Może się to wydawać zadaniem niemożliwym do wykonania, ale ustawienie przypomnień w telefonie lub zaznaczanie przerw w kalendarzu jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o poprawę zdrowia psychicznego i samopoczucia. Robienie krótkich przerw w ciągu dnia gwarantuje, że nie skupimy się na jednej rzeczy tak bardzo, że stracimy z oczu wszystko inne, co dzieje się wokół nas – w końcu ludzie nie zostali stworzeni do wielogodzinnego siedzenia przy biurku, ciężkiej pracy bez czasu na relaks! Więc nawet jeśli masz dziesięć minut między spotkaniami (lub tuż przed lunchem), weź kilka głębokich oddechów i pozwól sobie na krótką koncentrację na czymś przyjemnym: czy to patrząc przez okno na naturę, czy wąchając świeżą lawendę z saszetki, ważne jest, aby poświęcić kilka minut dla siebie i cieszyć się tym, co nas otacza, ponieważ te małe przerwy pomogą zachować ostrość umysłu i czujność.

Jedz pokarmy bogate w magnez w ciągu dnia

Magnez jest naturalnym środkiem rozluźniającym, który pomaga we wszystkim, od łagodzenia niepokoju do trudności z zasypianiem, więc jedzenie pokarmów bogatych w magnez może pomóc nam zachować spokój przez cały dzień! Świetnym źródłem magnezu są ciemne czekolady, ziemniaki, orzechy i nasiona (zwłaszcza pestki dyni), awokado.

Zadzwoń do przyjaciela

Gdy wszystko inne zawiedzie, zadzwoń do kogoś, kto przechodził przez to samo. Posiadanie kogoś, z kim można o tym porozmawiać, może pomóc złagodzić niektóre z twoich stresów. Co powiesz na relaksującą filiżankę herbaty? Każdy to uwielbia!

Zapewnij sobie siedem do ośmiu godzin snu każdej nocy

Brak snu nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo, że będziesz zmęczony podczas godzin czuwania. Ale także przyczynia się w dużym stopniu do stresu – który, jak już wiemy, drastycznie podnosi poziom kortyzolu! Więc upewnij się, że masz dużo snu każdej nocy. Ponieważ uzyskanie wystarczającej ilości wysokiej jakości odpoczynku w nocy przyczyni się pozytywnie w kierunku jasności umysłu. Jak również obniżyć poziom ciśnienia krwi i utrzymać te bóle z dala!

Relaks w ramach medytacji lub praktyki mindfulness

Wielokrotnie udowodniono, że medytacja zmniejsza stres i niepokój u osób w każdym wieku. To może być tak proste, jak skupienie się na swoim oddechu i oczyszczanie umysłu lub robienie wideo medytacji z przewodnikiem, jak ten z Calm.com. Istnieje wiele różnych rodzajów medytacji , które można praktykować , takich jak medytacja Zen lub jogi Kundalini , który obejmuje śpiew wraz z konkretnych ruchów podczas oddychania głęboko przez cały proces . Nawet po prostu zamykając oczy podczas przerwy w pracy pomoże Ci się zrelaksować.

Zasługujesz na relaks

Powyżej podano kilka sposobów, dzięki którym możesz się zrelaksować każdego dnia. Weź tylko kilka minut, aby zrobić jedną lub dwie z tych rzeczy w ciągu dnia. Poczuć się odświeżony, ożywiony i gotowy na wszystko, co przychodzi na swój sposób w pracy lub szkole. Możesz nawet zacząć cieszyć się na powrót do domu po długim dniu. Ponieważ będziesz wiedział dokładnie, co cię czeka, mając w głowie tylko spokojne myśli! Robi coś dobrego dla siebie dzisiaj- zasługujesz na to 🙂

powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.